ΑΝΟΙΧΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ "ΑΥΤΟ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ"
Σάββατο 30/11, 10:30-13:30
Goethe-Institut Thessaloniki (Αμφιθέατρο) & Διαδικτυακά (zoom)
Τα φετινά εργαστήρια του Tale of X Cities ολοκληρώνονται με ένα εργαστήριο ανοιχτό στο κοινό, που υλοποιείται στο Goethe-Institut Thessaloniki και διαδικτυακά μέσω zoom. Οι καλεσμένοι ειδικοί - η καλλιτεχνική ταυτότητα σχεδιασμού Hypercomf (Πάολα Παλαβίδη & Ιωάννης Κολιόπουλος) και η πολιτιστική μηχανικός Νατάσσα Δουρίδα (Communitism) - παρουσιάζουν παραδείγματα και μεθοδολογίες αυτο-οργάνωσης κοινότητας στην περιφέρεια και με άξονα την επανάχρηση υποδομών. Δίνουν έμπνευση και εργαλεία σε όσους αναζητούν τρόπους κινητοποίησης και αυτο-οργάνωσης με γνώμονα τη συλλογική ευημερία. Το πρόγραμμα και τα βιογραφικά των ειδικών ακολουθούν παρακάτω.
Συμμετοχή: Δωρεάν με δήλωση συμμετοχής.
Συμμετοχή: Δωρεάν με δήλωση συμμετοχής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 30/11
10:00 Προσέλευση
10:30 Εισαγωγή, Goethe-Institut Thessaloniki & ArtBOX
10:45 Hypercomf, "Δημιουργικά οικοσυστήματα: Περιβαλλοντικές συνδέσεις μεταξύ τέχνης, επιστήμης και κοινότητας"
Η Hypercomf θα παρουσιάσει τη δημιουργική της πρακτική και τον τρόπο που συνδυάζει τη διεπιστημονική μεθοδολογία, την τεχνολογία, τη φύση και την ενεργή συμμετοχή της κοινότητας. Μέσα από παραδείγματα και συζητήσεις, το εργαστήριο θα αναδείξει πώς οι δημιουργικές πρακτικές μπορούν να δημιουργήσουν ουσιαστικούς δεσμούς και αλληλεπιδράσεις με το φυσικό περιβάλλον και συνεργασίες μέσα στις τοπικές κοινότητες. Σκοπός είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν χρήσιμα εργαλεία και έμπνευση για να οραματιστούν και να υλοποιήσουν τα δικά τους κοινοτικά έργα.
11:45 Διάλειμμα
12:00 Νατάσσα Δουρίδα, "Υπάρχει η θέληση, ποιος είναι ο τρόπος;"
Στο εργαστήριο αυτό θα παρουσιαστεί το case study του Communitism, ως μεθοδος ενεργοποίησης δημιουργικών κοινοτήτων προς τον κοινωφελή σκοπό της αναβίωσης εγκαταλειμμένων ιστορικών κτηρίων. Οι συμμετέχουσες θα παρακολουθήσουν την αρχική σύλληψη της ιδέας και την εξέλιξή της σε μία περίοδο 9 χρόνων και θα εντρυφήσουν στο σχεδιασμό αλλά και στις ειδικές συνθήκες που επέτρεψαν στο συγκεκριμένο κοινωνικό και πολιτισμικό πείραμα να πετύχει. Θα δοθεί χρόνος σε συζήτηση για την ανάλυση διαφορετικών παραδειγμάτων ανά την Ελλάδα που θα φερουν οι συμμετέχοντες προκειμένου να εντοπιστούν οι αναλογίες με περιπτώσεις στην περιφέρεια της Ελλάδας και να εντοπιστούν οι ειδικές δυναμικές του κάθε τόπου, ώστε να υποστηριχτούν αντίστοιχες πρωτοβουλίες.
13:30 Κλείσιμο
10:30 Εισαγωγή, Goethe-Institut Thessaloniki & ArtBOX
10:45 Hypercomf, "Δημιουργικά οικοσυστήματα: Περιβαλλοντικές συνδέσεις μεταξύ τέχνης, επιστήμης και κοινότητας"
Η Hypercomf θα παρουσιάσει τη δημιουργική της πρακτική και τον τρόπο που συνδυάζει τη διεπιστημονική μεθοδολογία, την τεχνολογία, τη φύση και την ενεργή συμμετοχή της κοινότητας. Μέσα από παραδείγματα και συζητήσεις, το εργαστήριο θα αναδείξει πώς οι δημιουργικές πρακτικές μπορούν να δημιουργήσουν ουσιαστικούς δεσμούς και αλληλεπιδράσεις με το φυσικό περιβάλλον και συνεργασίες μέσα στις τοπικές κοινότητες. Σκοπός είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν χρήσιμα εργαλεία και έμπνευση για να οραματιστούν και να υλοποιήσουν τα δικά τους κοινοτικά έργα.
11:45 Διάλειμμα
12:00 Νατάσσα Δουρίδα, "Υπάρχει η θέληση, ποιος είναι ο τρόπος;"
Στο εργαστήριο αυτό θα παρουσιαστεί το case study του Communitism, ως μεθοδος ενεργοποίησης δημιουργικών κοινοτήτων προς τον κοινωφελή σκοπό της αναβίωσης εγκαταλειμμένων ιστορικών κτηρίων. Οι συμμετέχουσες θα παρακολουθήσουν την αρχική σύλληψη της ιδέας και την εξέλιξή της σε μία περίοδο 9 χρόνων και θα εντρυφήσουν στο σχεδιασμό αλλά και στις ειδικές συνθήκες που επέτρεψαν στο συγκεκριμένο κοινωνικό και πολιτισμικό πείραμα να πετύχει. Θα δοθεί χρόνος σε συζήτηση για την ανάλυση διαφορετικών παραδειγμάτων ανά την Ελλάδα που θα φερουν οι συμμετέχοντες προκειμένου να εντοπιστούν οι αναλογίες με περιπτώσεις στην περιφέρεια της Ελλάδας και να εντοπιστούν οι ειδικές δυναμικές του κάθε τόπου, ώστε να υποστηριχτούν αντίστοιχες πρωτοβουλίες.
13:30 Κλείσιμο
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΙΚΩΝ 30/11
Hypercomf - καλλιτεχνική ταυτότητα σχεδιασμού
Η Hypercomf είναι μια καλλιτεχνική ταυτότητα που εστιάζει στον εικαστικό σχεδιασμό, πειραματιζόμενη με ποικίλες πρωτότυπες μεθοδολογίες δράσης. Εξερευνά τις σύνθετες σχέσεις μεταξύ φύσης και πολιτισμού, εξημέρωσης και βιομηχανίας, καθώς και την αλληλεπίδραση επιστήμης και τέχνης. Μέσω της δουλειάς της, ενθαρρύνει διεπιστημονικές συνεργασίες και την ενεργή συμμετοχή της κοινότητας. Η πρακτική της Hypercomf περιλαμβάνει παραγωγικές μεθόδους που συχνά εμπλέκουν άμεσα την βιοποικιλότητα ενός τόπου, δημιουργώντας δυναμικές αφηγήσεις με πρωταγωνιστές οργανικά και ανόργανα στοιχεία. Αυτές οι αφηγήσεις υλοποιούνται μέσα από ενεργοποιήσεις χώρων, τελετές και γιορτές, πολυμεσικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, καθώς και πρωτότυπα αντικείμενα βιώσιμου σχεδιασμού. Η Hypercomf ιδρύθηκε αρχικά ως φαντασιακό εταιρικό προφίλ το 2017 από τους καλλιτέχνες Πάολα Παλαβίδη και Ιωάννη Κολιόπουλο, και εδρεύει στην Τήνο των Κυκλάδων. Πληροφορίες για την δράση της βρίσκονται στον ιστότοπό www.hypercomf.com
Νατάσσα Δουρίδα πολιτιστική μηχανικός
Η Νατάσσα Δουρίδα είναι πολιτιστική μηχανικός και εννοιολογική καλλιτέχνιδα με έδρα την Aθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών (ΕΜΠ, Aθήνα) και ολοκλήρωσε το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Προστασία Μνημείων" (ΕΜΠ, Aθήνα). Είναι απόφοιτος του προγράμματος START–Create Cultural Change για πολιτιστικούς διαχειριστές που υλοποιείται μέσω του Robert Bosch Stiftung, σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και ιδρύτρια του Communitism, μιας πρωτοβουλίας που διεκδικεί αναξιοποίητα κτίρια πολιτισμικής κληρονομιάς της Αθήνας ώστε να τα αναβιώσει μέσω δημιουργικών κοινοτικών πρακτικών. Με την εξάσκηση της κοινότητας και της τέχνης, αναδύονται εναλλακτικές λύσεις στις υπάρχουσες δομές. To Communitim είναι μια ανοιχτή κοινότητα δημιουργικών επαγγελματιών που εξερευνούν πρακτικές κοινοποίησης κτηρίων στο Μεταξουργείο. To Communitim είναι ένας χώρος –το κοινωνικοπολιτιστικό κέντρο Κατερίνης 10, καθώς και ένας σύλλογος που διευθύνει τη δραστηριότητά του. Το κοινωνικοπολιτισμικό κέντρο λειτουργεί ως ανοιχτό εργαστήριο, με τις κοινότητες και τους χρήστες του κτιρίου να αναπτύσσουν συμβιωτικές σχέσεις μεταξύ τους, καθώς δοκιμάζουν και αναπτύσσουν νέες πρακτικές σε συνεχή βάση ως ένας διαρκής οργανισμός μάθησης. Η ένωση μηχανεύεται και διαμορφώνει μοντέλα για την αναβίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς με βάση τις δοκιμασμένες πρακτικές μας, δημιουργεί τοπικές και διεθνείς συνέργειες και δημιουργεί εκπαιδευτικά και καλλιτεχνικά έργα που προωθούν το όραμά μας. Περισσότερα: https://communitism.space/.
Η Hypercomf είναι μια καλλιτεχνική ταυτότητα που εστιάζει στον εικαστικό σχεδιασμό, πειραματιζόμενη με ποικίλες πρωτότυπες μεθοδολογίες δράσης. Εξερευνά τις σύνθετες σχέσεις μεταξύ φύσης και πολιτισμού, εξημέρωσης και βιομηχανίας, καθώς και την αλληλεπίδραση επιστήμης και τέχνης. Μέσω της δουλειάς της, ενθαρρύνει διεπιστημονικές συνεργασίες και την ενεργή συμμετοχή της κοινότητας. Η πρακτική της Hypercomf περιλαμβάνει παραγωγικές μεθόδους που συχνά εμπλέκουν άμεσα την βιοποικιλότητα ενός τόπου, δημιουργώντας δυναμικές αφηγήσεις με πρωταγωνιστές οργανικά και ανόργανα στοιχεία. Αυτές οι αφηγήσεις υλοποιούνται μέσα από ενεργοποιήσεις χώρων, τελετές και γιορτές, πολυμεσικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, καθώς και πρωτότυπα αντικείμενα βιώσιμου σχεδιασμού. Η Hypercomf ιδρύθηκε αρχικά ως φαντασιακό εταιρικό προφίλ το 2017 από τους καλλιτέχνες Πάολα Παλαβίδη και Ιωάννη Κολιόπουλο, και εδρεύει στην Τήνο των Κυκλάδων. Πληροφορίες για την δράση της βρίσκονται στον ιστότοπό www.hypercomf.com
Νατάσσα Δουρίδα πολιτιστική μηχανικός
Η Νατάσσα Δουρίδα είναι πολιτιστική μηχανικός και εννοιολογική καλλιτέχνιδα με έδρα την Aθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών (ΕΜΠ, Aθήνα) και ολοκλήρωσε το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Προστασία Μνημείων" (ΕΜΠ, Aθήνα). Είναι απόφοιτος του προγράμματος START–Create Cultural Change για πολιτιστικούς διαχειριστές που υλοποιείται μέσω του Robert Bosch Stiftung, σε συνεργασία με το Goethe-Institut Thessaloniki και ιδρύτρια του Communitism, μιας πρωτοβουλίας που διεκδικεί αναξιοποίητα κτίρια πολιτισμικής κληρονομιάς της Αθήνας ώστε να τα αναβιώσει μέσω δημιουργικών κοινοτικών πρακτικών. Με την εξάσκηση της κοινότητας και της τέχνης, αναδύονται εναλλακτικές λύσεις στις υπάρχουσες δομές. To Communitim είναι μια ανοιχτή κοινότητα δημιουργικών επαγγελματιών που εξερευνούν πρακτικές κοινοποίησης κτηρίων στο Μεταξουργείο. To Communitim είναι ένας χώρος –το κοινωνικοπολιτιστικό κέντρο Κατερίνης 10, καθώς και ένας σύλλογος που διευθύνει τη δραστηριότητά του. Το κοινωνικοπολιτισμικό κέντρο λειτουργεί ως ανοιχτό εργαστήριο, με τις κοινότητες και τους χρήστες του κτιρίου να αναπτύσσουν συμβιωτικές σχέσεις μεταξύ τους, καθώς δοκιμάζουν και αναπτύσσουν νέες πρακτικές σε συνεχή βάση ως ένας διαρκής οργανισμός μάθησης. Η ένωση μηχανεύεται και διαμορφώνει μοντέλα για την αναβίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς με βάση τις δοκιμασμένες πρακτικές μας, δημιουργεί τοπικές και διεθνείς συνέργειες και δημιουργεί εκπαιδευτικά και καλλιτεχνικά έργα που προωθούν το όραμά μας. Περισσότερα: https://communitism.space/.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ TALE OF X CITIES 2024: ΤΕΧΝΗ & ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ
Μάρτιος-Νοέμβριος 2024
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΆνθρωποι όλων των ηλικιών και των ειδικοτήτων που ζουν στη Βόρεια Ελλάδα καλούνται να συμμετάσχουν στην δημιουργία ενός συλλογικού έργου τέχνης με ακτιβιστικό χαρακτήρα στον δημόσιο χώρο. Το έργο θα συνδιαμορφωθεί από όλους τους συμμετέχοντες, μέσα από τα διαδικτυακά εργαστήρια του Tale of X Cities που φέτος θα επικεντρώσουν στη σχέση τέχνης και ακτιβισμού. Το συγκεκριμένο θέμα αναδείχθηκε από τους συμμετέχοντες της περασμένης χρονιάς, που εξέφρασαν την ανάγκη να ακουστεί η φωνή τους στον δημόσιο διάλογο, ως αντίδραση/αντίσταση σε επείγοντα ζητήματα. Εξάλλου, η σύγχρονη τέχνη δεν περιορίζεται μόνο στο να περνάει μηνύματα. Διευρύνει το πεδίο της, θέτει κοινωνικά ερωτήματα, αφυπνίζει συνειδήσεις και κινητοποιεί. Τα εργαστήρια του Tale of X Cities έχουν σαν αντικείμενο ακριβώς αυτές τις καλλιτεχνικές πρακτικές που στοχεύουν σε μια πιο δίκαιη, συμπεριληπτική, βιώσιμη, δημοκρατική κοινωνία. Απευθύνονται σε όλους, δημιουργικούς ανθρώπους και ενεργούς πολίτες με θέληση να αλλάξουν την πραγματικότητα γύρω τους προς στο καλύτερο. Γι’αυτό το λόγο, ακόμη και η διαδικασία διαμόρφωσης του ίδιου του Tale of X Cities δεν είναι απόλυτα προ-αποφασισμένη από τους διοργανωτές. Αντιθέτως, πρόκειται για μια διαδικασία ευέλικτη και ανοιχτή, όπου οι διοργανωτές θέτουν το αρχικό πλαίσιο και δίνουν τα εργαλεία ώστε οι συμμετέχοντες να συν-διαμορφώσουν το τελικό περιεχόμενο. Σε μια εποχή που ο κόσμος και η χώρα αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις, το Tale of X Cities μας καλεί να δημιουργήσουμε ένα κίνημα τέχνης που από την ατομική έκφραση περνάει στη συλλογική δράση, την αυτοοργάνωση και την οικοδόμηση μιας νέας κοινότητας! |
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ— Δηλώσεις συμμετοχής: 24 Φεβρουαρίου - 15 Μαρτίου ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ — Εισαγωγικές συναντήσεις - γνωριμία συμμετεχόντων: Τετάρτη, 20 & 27 Μαρτίου, 18:00-19:30 — Σεμινάριο “Τέχνη & Ακτιβισμός”: Σάββατο 30 & Κυριακή 31 Μαρτίου, 10:30-13:00 — Εργαστήριο διαμόρφωσης του συλλογικού έργου: Απρίλιος-Μάιος Στη φάση σχεδιασμού και παραγωγής του συλλογικού έργου, ο αριθμός και οι ώρες των συναντήσεων διαμορφώνονται με βάση τις ανάγκες, και με κοινή απόφαση των συμμετεχόντων. — Πρώτη παρουσίαση του συλλογικού έργου: 25-26 Μαΐου στο πλαίσιο συνεδρίου με θέμα την πολιτιστική πολιτική που διοργανώνει το Goethe-Institut Thessaloniki στο πλαίσιο του Tale of X Cities. — Τελική παρουσίαση έργου: Οκτώβριος 2024 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ — Το εργαστήριο υλοποιείται διαδικτυακά μέσω zoom. Δεν απαιτείται εγγραφή στην εφαρμογή. Δίνονται συγκεκριμένες οδηγίες και υποστήριξη στους συμμετέχοντες, προκειμένου να εξοικειωθούν με την χρήση της εφαρμογής. — Δεν απαιτείται χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού για την παραγωγή των έργων. — Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις, και δεν υπάρχει κανένας ηλικιακός ή άλλος περιορισμός. — Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι δωρεάν. |
ΕΙΔΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ 2024
Άγγελος Βαρβαρούσης
Ο Άγγελος Βαρβαρούσης είναι διακεκριμένος ερευνητής Ramon y Cajal στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης και διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος Degrowth: Ecology, Economics, Policy. Η έρευνά του εστιάζει στους χωρικούς μετασχηματισμούς μέσα από ένα ευρύ και διεπιστημονικό πρίσμα που συνθέτει τα πεδία της μελέτης της πόλης, της αποανάπτυξης, της διαχείρισης κοινών πόρων, των νησιωτικών σπουδών, και των ετερόδοξων οικονομικών. Έχει δουλέψει και δημοσιεύσει βιβλία και επιστημονικά άρθρα με κορυφαίους επιστήμονες του πεδίου όπως ο Manuel Castells, ο Arun Agrawal, η Μαρία Καϊκα, ο Γιώργος Καλλής και άλλοι. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του ως προσκεκλημένος ομιλητής σε διεθνή συνέδρια και επιστημονικές συναντήσεις στην Ευρώπη, την Ασία και την Αμερική, ενώ έχει εργαστεί για διεθνείς οργανισμούς όπως είναι το Βρετανικό Συμβούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Τριενάλε Αρχιτεκτονικής του Όσλο για το 2019. Συνεργάζεται με τη ΣΤΕΓΗ του Ιδρύματος Ωνάση από το 2016, συμμετέχοντας σε διάφορες καλλιτεχνικές και ερευνητικές δράσεις, καθώς και με άλλα σημαντικά ιδρύματα όπως το Heinrich Böll Stiftung, Ars Electronica, G & A Mamidakis Foundation, κ.ά.. Χριστίνα Γραμματικοπούλου Η Χριστίνα Γραμματικοπούλου είναι Ιστορικός της Τέχνης, με διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (2013). Η μεταδιδακτορική της έρευνα εστίασε στην αισθητική της φεμινιστικής αντίστασης, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Φωτεινής Τσιμπιρίδου, στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (2020-2023). Έχει διδάξει μαθήματα ψηφιακού πολιτισμού, φεμινισμού και ανθρωπολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Ως μέλος της τεχνοφεμινιστικής ομάδας #purplenoise (https://purplenoise.org), έχει διερευνήσει ζητήματα φεμινισμού και τεχνολογίας μέσα από την καλλιτεχνική πρακτική. Εργάζεται ως επιστημονική συνεργάτιδα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ/ Πολιτισμός - Σύνορα - Κοινωνικό Φύλο. https://artword.org/ Αναστασία Διαβαστή Η καλλιτεχνική πρακτική της Αναστασίας Διαβαστή περιλαμβάνει επιτελεστικά, επιμελητικά, κινηματογραφικά και φωτογραφικά έργα. Αντλώντας στοιχεία από την ποπ κουλτούρα και την τρέχουσα κοινωνικοπολιτική σφαίρα, δημιουργεί επιτελεστικά πειράματα που εκτείνονται στις ραφές της τέχνης και του ακτιβισμού. Την ενδιαφέρει η εξερεύνηση της συμβίωσης, ως καλλιτεχνική και κοινωνική δομή. Το 2019 ίδρυσε το STOA FEXI project space, έναν μόνιμο συνεργατικό χώρο στην Ομόνοια της Αθήνας. Ο χώρος στεγάζει, μεταξύ άλλων εγχειρημάτων, την NTIZEZA, μια πλατφόρμα υποστήριξης και επιτελέσεων φεμινιστικής τέχνης που επιμελείται η ίδια. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα απο το 2006. Στέφανος Λουκόπουλος O Στέφανος Λουκόπουλος είναι ιδρυτικό μέλος και διευθυντής της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας Vouliwatch (https://vouliwatch.gr). Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες (BA), Διεθνείς Σχέσεις (MA) και International Conflict Analysis (Ανάλυση Διεθνών Συγκρούσεων) (MA) στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο. Έχει εργαστεί επί σειρά ετών σε σημαντικούς μη κυβερνητικούς οργανισμούς στο Λονδίνο και τις Βρυξέλλες, καθώς και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Είναι ιδρυτικό μέλος του διεθνούς δικτύου ParliamentWatch Network και έχει διατελέσει μέλος του Συμβουλίου Κοινωνικού Ελέγχου της ΕΡΤ. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος και έχει διατελέσει πρόεδρος του σωματείου "Ένωση Μικρομεσαίων Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών Ελλάδας". Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιείται ενεργά σε εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο στους τομείς της ανοικτής διακυβέρνησης, του civic-tech, της κοινοβουλευτικής και πολιτικής διαφάνειας και του δικαιώματος πρόσβασης στη δημόσια πληροφορία. Παράλληλα, συμμετέχει συχνά ως ομιλητής σε κορυφαία διεθνή φόρουμ όπως το World Forum for Democracy (Παγκόσμιο Φόρουμ για τη Δημοκρατία) του Συμβουλίου της Ευρώπης, και ως εμπειρογνώμονας σε προγράμματα διεθνών οργανισμών όπως το "Strong and Inclusive Parliamentary Democracy (SIPD)" (Ισχυρή και Συμπεριληπτική Κοινοβουλευτική Δημοκρατία) της αποστολής των Ηνωμένων Εθνών στο Κιργιστάν. |
Κωνσταντίνος Πίττας
Ο Κωνσταντίνος Πίττας είναι αρχιτέκτονας, ερευνητής, συγγραφέας και διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, με αντικείμενο έρευνας τους πολιτιστικούς θεσμούς ως φορείς εκδημοκρατισμού. Διετέλεσε επισκέπτης ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης, εκπόνησε μεταπτυχιακό στη Συγκριτική Λογοτεχνία και Ευρωπαϊκή Κουλτούρα στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και είναι διπλωματούχος αρχιτέκτων μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Δοκίμια και άρθρα του για την αρχιτεκτονική, τον δημόσιο χώρο, τον πολιτισμό και τη σχέση τέχνης και πολιτικής έχουν συμπεριληφθεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Διατηρεί αρχιτεκτονικό γραφείο στην Αθήνα, το οποίο επικεντρώνεται στον σχεδιασμό κατοικιών, πολιτιστικών παραγωγών και εκθέσεων σύγχρονης τέχνης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το 2015 συνεργάστηκε με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου για την τελετή έναρξης των Πρώτων Ευρωπαϊκών αγώνων του Μπακού και το 2017 ήταν συντονιστής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) για τη διεθνή έκθεση σύγχρονης τέχνης documenta 14. Σωκράτης Σεϊτανίδης Ο Σωκράτης Σεϊτανίδης είναι μηχανικός χωροταξίας - πολεοδομίας (Phd, MSc, MA) στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα μελετών, με διάφορους ρόλους -ως δημόσιος/ ιδιωτικός υπάλληλος, ερευνητής ή μελετητής- και σε διάφορες κλίμακες, από τον σχεδιασμό σε επίπεδο γειτονιάς μέχρι τον περιφερειακό χωροταξικό σχεδιασμό. Είναι συγγραφέας σε 9 άρθρα (σε επιστημονικά περιοδικά, συνέδρια και βιβλίο) που αφορούν θέματα πολεοδομικού ή χωροταξικού σχεδιασμού και έχει συμμετάσχει σε 4 σχετικά Ευρωπαϊκά διεθνή εργαστήρια, κερδίζοντας ισάριθμες χορηγίες. Στα πλαίσια της έρευνας δράσης της διδακτορικής του διατριβής με θέμα "Χωρικός Σχεδιασμός και Κοινά" συγκροτήθηκε η Πολεοδομική Επιτροπή Γειτονιάς Πάρκου Καρατάσιου (ΑΔΑ: 6ΘΔΨΩΞΘ-19Ν και www.karatasiou.gr). Συμμετέχει στη συγγραφή μεθοδολογίας ερευνητικών προτάσεων για θέματα αστικών κοινών, έρευνας δράσης και συμμετοχικού σχεδιασμού και συνδράμει στις προσπάθειες συλλόγων και συλλογικοτήτων για τον δημόσιο χώρο και το πράσινο. Φωτεινή Τσιμπιρίδου Η Φωτεινή Τσιμπιρίδου, είναι δρ. Εθνολογίας-Κοινωνικής Ανθρωπολογίας (EHESS-Παρίσι 1990), Καθηγήτρια Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών, και Διευθύντρια στο Εργαστήριο Πολιτισμός-Σύνορα-Φύλο (cbg-lab.uom.gr) στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει πραγματοποιήσει επιτόπια έρευνα σε χωριό προσφύγων του 1922, σε πομακικούς πληθυσμούς και μειονότητες της ελληνικής Θράκης, σε χωριά της Μακεδονίας, της Πελοποννήσου, στην Ιστανμπούλ, στο Σουλτανάτο του Ομάν και ευρύτερα στη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια. Στο πλαίσιο της μεταποικιακής και φεμινιστικής κριτικής, διερευνά το είδος της θρησκευτικότητας, της πολιτειότητας και της έμφυλης υποκειμενικότητας στις μετα-οθωμανικές τοπολογίες και γεωγραφίες. Από το 2020, ως ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας dëcoloиıze hellάş, με τις αποαποικιακές μεθοδολογίες μιας πιο δημόσιας ανθρωπολογίας και με τα ζητούμενα της κοινωνικής και γνωσιακής δικαιοσύνης, διαδρά ερευνητικά και εκπαιδευτικά με άλλες κριτικές δημοσιότητες/κοινότητες της πόλης και της βορειοελλαδικής επαρχίας. Πρόσφατες δημοσιεύσεις: - Τσιμπιρίδου, Φ. (2023), «Το μοιρολόι της Ευθαλίας. Το προσφυγικό ως μεταποικιακό, πολιτισμικό και μειονοτικό αρχείο, πριν και μετά το 1922: Μια σύντομη εθνο-τοπο-βιο-γραφία». Marginalia 14, Αφιέρωμα 1922-23 Σε ποια πέτρα σε ποιο χώμα. https://marginalia.gr/arthro/to-moiroloi-tis-eythalias/ - Τσιμπιρίδου, Φ. (2024) «Χαρτογραφώντας τη βορειοελλαδική επαρχία και μεθόριο. Το παλίμψηστο ως μεθοδολογία ανάλυσης ενός μεταποικιακού αρχείου». Στο Ελληνικές Αποικιακότητες, Ν. Κοσματόπουλος, Π. Παπαηλία, Φ. Τσιμπιρίδου, Σ. (Ασπασία) Θεοδοσίου, Δ. Λαλάκη (DËCOLOИIZE HELLΑŞ Επιμ. Εισαγωγή), σς. 65-80. https://rosalux.gr/publication/ellinikes-apoikiakotites/ Υπεύθυνη εργαστηρίων: Έλλη Χρυσίδου, εικαστικός Επιμέλεια εργαστηρίων: Χρήστος Σαββίδης (Καλ. Διευθυντής Tale of X Cities, ιδρυτικός διευθυντής ArtBOX.gr), Λυδία Χατζηιακώβου (Επιμελήτρια Tale of X Cities, ArtBOX.gr) |